2e Dinsdag Witvis wedstrijd

Donderdag, 21 maart 2024

Zo de tweede wedstrijd van de dinsdagcompetitie van de BHSV zit er weer op.

Na de loting kon iedereen zich voorbereiden en om 9.00 uur vlogen de korfen gevuld met voer naar de overkant. We zaten deze keer aan de Oude Rijn bij het fort Wiericke Schans. Wim Rutjens op kop en Jan Hassing op staart.
In het begin werd er veelal kleine vis gevangen, maar dat duurde bij sommigen niet lang voor de eerste brasems werden gevangen. Vooral op kop ving Wim de ene na de andere brasem, ook bij Jan en Sipko werd er goed gevangen. Helaas werd er na 2 uur vissen tussen de nummers 6 en 7 een plezierjacht geparkeerd en ging men volop aan de slag met hamer en hogedruk reiniger. Tja dat is wel even slikken en ben je de vis wel even kwijt. Gelukkig werd er om 12 uur gepauzeerd en kwam vooral bij Sipko de vis weer op zijn stek. Om 14.00 uur klonk het eindsignaal en kon de weegploeg aan het werk.
Op kop won Wim de wedstrijd met 25 kilo, gevolgd door Sipko met 19.200 en Jan 12.200 gr. Al met al een mooie dag en op naar de volgende wedstrijd die gevist wordt op 2 april aan de Oude Rijn tussen Zwammerdam en Alphen.

De wedstrijdcommissie