De Eerste wedstrijd dinsdagcompetitie zit er weer op

Dinsdag, 12 maart 2024

Witvis Dinsdag Competitie Zo de eerste wedstrijd van de dinsdagcompetitie zit er weer op. Alle dinsdagwedstrijden worden praktisch allemaal op de Oude Rijn gevist.

Iedereen was ruimschoots op tijd aanwezig en voor 8.00 uur kon er geloot worden.
We hebben gevist op het rechte stuk tussen Bodegraven en Zwammerdam. De verwachting bij iedereen was hoog, de berichten over de goede vangsten hadden ons ook wel bereikt. Praktijk leert dat het altijd anders is. Het was een moeizame ochtend, met amper waarneembare beetjes, waarop je wel moest slaan, wat miezerregen en een klein beetje stroming richting Alphen a/d Rijn.
Alleen op kop had Sipko de smaak goed te pakken. Vissend met maden en kleine stukjes worm en berlok lokvoer wist hij de ene na de andere brasem te landen.
Het leverde hem dan ook de eerste plaats op met 20.980 gram.
Tweede werd Jan Hassig met 6.840 gram en derde op staart was Ron Gerlach met 3.440 gram.
Er werden trouwens wel een aantal mooie baarsen gevangen.
Onze tweede wedstrijd is op 19 maart, dan vissen we bij Fort Wiericke Schans.
Iedereen die nog wil aansluiten is van harte welkom. Nadere info, Sipko Sipkens, 0621291726.
De wedstrijdcommissie.