Verslag witviswedstrijd 25-09-21 te Lijnden

Zondag, 26 september 2021

Zaterdag 25-9 ringvaart Lijnden. Tijd voor de achtste wedstrijd van de BHSV. Vandaag strijken de mannen neer aan de ringvaart te lijnden . Omdat het al wat later licht wordt is de loting en start tijd een uurtje verplaatst, dit heeft als gevolg dat er om 08:00 geloot en gevist wordt van 09:00 tot 14:00. Iedereen was lekker op tijd en na de loting begon een ieder met het opbouwen van zijn spullen. De een is daarin sneller dan de ander maar iedereen was netjes op tijd klaar zodat er om 09:00 aan de wedstrijd begonnen kon worden. De meeste vissers starten met de feeder maar er waren er ook een paar de stok ook hadden uit gepakt om hun geluk op deze manier te beproeven. Het water van de ringvaart was zoals vaak erg helder, wat het bevissen ervan altijd lastig maakt. Door dat er niet veel zon was leek het water toch wel wat donkerder en werd er hier en daar toch nog een visje gevangen. Maar de echte grote jongens die lieten zich op een enkele na niet vangen. Om een uurtje of 12:00 begon het water te stromen en was het moeilijk om door te vissen op de manier waar men bezig was. Korven en dobbers moesten hierop worden aangepast. Deze stroming hield een kleine uurtje aan waarna het water weer tot stilstand kwam te staan. Om 14:00 was het einde vistijd en was het tijd om op te ruimen en het wachten op de weeg ploeg. Na de weging werd nog even nagebabbeld over de dag van vandaag. Dit waren de uitkomsten van de wedstrijd 1e Elvis, 2e Sipko en als 3e Nico. Over twee weken is de laatste wedstrijd, welke gevist gaat worden op de oude Rijn te Zwammerdam. Hier zal bepaald gaan worden wie er nummer 2, 3 en 4 gaat worden want nummer 1 is niet meer in te halen. BHSV