Verslag witviswedstrijd senioren 3 juli

Zaterdag, 3 juli 2021

Vandaag werd er gevist op het Amsterdam Rijn Kanaal (ARK) bij Breukelen; één van Nederlands' grootste kanalen met een breedte van wel 93 meter! Om 07:00 wordt er aan de waterkant geloot, na het loten vertrekken de vissers naar hun stek om met de voorbereidingen te begingen. Daar waar je normaal nog wel eens een vaste stok voorbereid ziet worden is dat vandaag niet het geval. Het ARK staat dan ook bekend als een echt feederwater, waar je met de stok maar op sommige plekken uit de voeten kunt.

Om 08:00 uur klinkt het startsignaal en vliegen de korven op diverse afstanden het water in. De wedstrijd is begonnen en de uitgedachte tactieken kunnen worden uitgevoerd. Om een paar plekken wordt er niet veel later als de eerste vis gevangen, bij andere stekken duurt dit langer en bij een enkele visser zelf meer dan twee uur. Om maar aan te geven dat het niet ingooien en ophalen is... Halverwege de wedstrijd komen de berichten dat Jan vissend op nummer 7 lekker aan het vangen is. Bij de andere vissers is het zo nu en dan een visje maar met nog een dikke twee uur te gaan is er nog van alles mogelijk. Maar helaas laat de vis het op diverse plaatsen afweten en wordt er door de vissers niet echt veel meer bij gevangen. Om 13:00 uur is het einde wedstrijd en kan er gewogen gaan worden.

Eerste wordt Jan, sterk vissend op nummer 7 met een totaalgewicht van meer dan 13 kilo
Tweede wordt Sipko met iets meer dan 8 kilo, hiermee zijn kop stek toch nog een beetje weet te benutten
Derde van vandaag komt van stek 4, waar Peter bijna 7 kilo bij elkaar weet te vissen

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende wedstrijd welke zal zijn op 17-7 locatie Oude Rijn!