Verslag witviswedstrijd senioren 19 juni

Zaterdag, 19 juni 2021

Na heel, heel, heel lang wachten was het dan eindelijk zover! Er mogen weer wedstrijden gevist worden! Nog geen grote wedstrijden, maar wel met je eigen club naar de waterkant. Voor de BHSV betekende dat er vandaag een wedstrijd georganiseerd werd op de Oude Rijn, t.h.v. het witte hek. Na wat rondbellen zag het er naar uit dat we maar met een klein clubje vissers zouden zijn, maar dat mocht de pret niet drukken want er mocht tenslotte weer gevist worden.

Iets voor 07:00 uur was iedereen al aan de waterkant en na de nodige begroetingen kon het loten beginnen. Om 08:00 uur ging het dan echt los en kon er gevist gaan worden op de door de loting bepaalde stek en gingen de korven het water in. De grote temperatuursverandering van afgelopen nacht deed het aasgedrag van de vis helaas geen goed. Er wordt wel vis gevangen maar het is moeizaam en de grote vissen zijn nog nergens te bekennen. Dit blijft ook de gehele wedstrijd zo, hier en daar worden nog wel wat halve wasjes gevangen maar de echte grote vissen die geven helaas niet thuis.

Om 13:00 uur is het einde wedstrijd en kan er aan de weging begonnen worden. Iedereen had vis!

Eindstand top 3
1: Sipko Sipkens met net geen 9 kilo
2: Edwin van Rooijen met 6,7 kilo
3: Elvis de Graaf met net geen 5 kilo

De volgende wedstrijd is over 2 weken, dan gaan we naar het Amsterdam Rijnkanaal. Tot dan!

PS: mocht je meewillen vissen met de BHSV, dan kun je altijd even een mailtje sturen naar bhsv.info@gmail.com